Twee collega's hebben een fysieke meeting op kantoor

Maak kennis met onze IT Service Management trainingen

Als ICT Service Manager opereer jij op het snijvlak van ICT en de business. Je moet de taal van de (ITIL-)specialist spreken, maar ook die van de gebruiker die bepaalde verwachtingen over een bepaald systeem heeft. Wil jij het IT service management binnen jouw organisatie verder optimaliseren? Of als business partner de informatiebehoeftes van je organisatie beter op de kaart zetten? Capgemini Academy biedt met ITIL, ASL, COBIT en BISL verschillende gecertificeerde, praktijkgerichte trainingen voor IT- en businessprofessionals.

Op deze pagina belichten we de IT Service Management trainingen van Capgemini Academy die minder goed onder één van bovenstaande hoofdcategorieën zijn in te passen.

Waarom Capgemini Academy?

  • checkmark wit
    Onderdeel van één van de grootste, meest innovatieve IT-dienstverleners wereldwijd
  • checkmark wit
    Groot trainingsaanbod: zowel volledig online als klassikaal beschikbaar
  • checkmark wit
    De meeste trainingen zijn inclusief certificering en examen
  • checkmark wit
    Trainers met passie, didactische vaardigheden en een flinke dosis praktijkervaring als IT-professional
  • checkmark wit
    Onze cursisten beoordelen onze trainingen gemiddeld met een 8,7

Welke IT Service Management & BIM trainingen bieden we aan? 

  • Universeel Service Management: leert op eenvoudige wijze een organisatie inrichten met 5 processen en 8 workflows 
  • Functioneel applicatiebeer oriënteren: volwaardig inzicht in wat een Functioneel (Applicatie) Beheerder kan betekenen voor bedrijfsbelang op het gebied van continuïteit en flexibiliteit 
  • COBIT® 2019 Foundation: leert het COBIT® framework grondig kennen en bereid voor op officiële COBIT 2019 examen van ISACA 

Voor wie zijn onze IT Service Management & BIM trainingen? 

Voor elke IT- of businesspartner die op een vakbekwame wijze zijn rol wil uitvoeren, in samenhang met andere specialisten binnen zijn vakgebied. Denk o.a. aan: 

  • Programmeurs 
  • Data analisten 
  • Data beheerders 
  • Ontwikkelaars 
  • Helpdesk en support managers 
  • Informatiemanagers 
  • Functioneel beheerders 
  • Businessmanagers 

Klassikaal, online blended en incompany

Bij Capgemini Academy leer je op een manier die bij jou past. Klassikaal, online of liever een combinatie (blended)? De meeste trainingen kun je ook incompany volgen: binnen je eigen organisatie. Om het leren nog leuker en effectiever te maken, gebruiken we verschillende tools. Denk aan video’s, games, quizzen, webinars en praktijkcases. En met vragen kun je altijd terecht bij jouw trainer. 

Onze IT Service Management trainers

Onze trainers zijn specialisten in hun vakgebied. Ze zijn volledig gecertificeerd, maken deel uit van een vakgroep en staan veelal met beide voeten in de klei. Ze doen niets liever dan hun kennis, ervaring en enthousiasme met jou delen en kunnen als geen ander de theorie koppelen aan de praktijk. Even voorstellen: 

portretfoto theo meffert
Theo Meffert
Trainer IT Service Management & BIM

“Een theorie levert alleen waarde als het aan de praktijk gekoppeld kan worden!”

IT Service Management & BIM certificering

Veel van onze IT Service Management & BIM trainingen leiden tot een officiële certificering. Op de detailpagina van deze trainingen vind je meer informatie hierover. 

Twee collega's communiceren met elkaar

Trainingskalender

Bekijk hier alle groepstrainingen. Leer je waar en wanneer het jou uitkomt. Klassikaal, online of een mix hiervan. Uit een totaal aanbod van maar liefst 300 trainingen – verdeeld over de portfolio’s Tech, Methoden en Personal Skills – kun jij naar keuze een training volgen die aansluit op jouw leerdoelen en ambities.