Twee collega's hebben een fysieke meeting op kantoor

Maak kennis met onze gamification-trainingen

In de digitale wereld van vandaag is het steeds lastiger om mensen te raken, verleiden of te betrekken bij maatschappelijke thema’s. Gamification wordt als wondermiddel aangeprezen. Maar hoe zet je het effectief in? Schrijf je in voor een training.

Gamification-trainingen bij Capgemini Academy

Wil jij gamification bij jou in de organisatie introduceren? Of wil je beter worden in het toepassen van gamification? Dan is ons trainingsaanbod zeker wat voor jou.

Waarom is gamification zo belangrijk?

Gamification is het toepassen van game mechanics – ofwel spelelementen – in een niet-game context. Dit kan zowel voor digitale oplossingen, in websites en apps, als voor fysieke workshops.

Het doel is om mensen te motiveren, te onderwijzen, te betrekken en/of gewenst gedrag te stimuleren. Met de inzet van Gamification maak je uitdagingen leuker en boeiender. Hoe en wanneer gebruik je beloningen? Wat is de kracht van zelf ontdekken?

Wat is de rol van de gamification-expert in de organisatie?

Een gamification-expert speelt een cruciale rol in het integreren van spelelementen binnen diverse bedrijfsprocessen om betrokkenheid en motivatie te verhogen. Gamification-experts ontwerpen en implementeren strategieën die gebruikmaken van game mechanics om gewenst gedrag te stimuleren en prestaties inzichtelijk te maken.

Dit omvat het creëren van beloningssystemen, uitdagingen en interactieve leeromgevingen die medewerkers en klanten aansporen om actief deel te nemen en hun doelen te bereiken.

Waarom een gamification-training volgen?

In een gamification-training leer je hoe je binnen een klantreis en/of intern in jouw organisatie gamification kunt toepassen. Je ontdekt hoe gamification helpt om klanten te boeien en de conversie te verhogen. De training bevat een mix van goede, grappige en minder geslaagde praktijkvoorbeelden. Want van fouten leer je en word je beter.

Capgemini-trainingen gericht op gamification

Onze gamification-trainingen zijn er voor iedereen die iets wil doen met gamification – zowel vanuit een business-context als vanuit een intern perspectief. Denk aan:

  • HR-consultants / -medewerkers 
  • HR-managers 
  • Communicatiemanagers 
  • Communicatiemedewerkers
  • Designers

Waarom Capgemini Academy?

  • checkmark wit
    Onderdeel van één van de grootste, meest innovatieve IT-dienstverleners ter wereld.
  • checkmark wit
    Groot trainingsaanbod: zowel volledig online als klassikaal beschikbaar.
  • checkmark wit
    De meeste trainingen zijn inclusief certificering en examen.
  • checkmark wit
    Trainers met passie, didactische vaardigheden en een flinke dosis praktijkervaring als IT-professional.
  • checkmark wit
    Onze cursisten beoordelen onze trainingen gemiddeld met een 8,8.

Onze gamification-trainers

Onze trainers zijn specialisten in gamification. Ze zijn opgeleid, en hebben veel kennis over het inzetten van game-elementen. Met veel plezier delen ze hun kennis, ervaring en enthousiasme met jou. Ze stimuleren je om het beste uit jezelf te halen. Even voorstellen:

collega's overleggen terwijl ze kijken naar een presentatie
Arno van der Hulst
Trainer Gamification

“Gamification is overal. In LinkedIn, Facebook en de meest gebruikte producten/apps op je telefoon.”

Klassikaal, online, blended en incompany

Bij Capgemini Academy leer je op een manier die bij jou past. Klassikaal, online of liever een combinatie (blended)? De meeste trainingen kun je ook incompany volgen: binnen je eigen organisatie. Om het leren nog leuker en effectiever te maken, gebruiken we verschillende tools. Denk aan video’s, games, quizzen, webinars en praktijkcases. En met vragen kun je altijd terecht bij jouw trainer. 

Gamification-certificering

Veel van onze trainingen leiden na afronding tot een officiële certificering en/of de uitreiking van een digitale Badge van Capgemini Academy – zodat deelnemers te allen tijde de opgedane ervaring kunnen tonen.

Gamification in-depth

Gamification is in toenemende mate overal om ons heen. Wat zijn goede voorbeelden? In de educatie-sector gebruiken taalonderwijs-apps punten, badges en niveaus om leren leuker en effectiever te maken. Dit stimuleert gebruikers om hun doelen te bereiken en nieuwe vaardigheden aan te leren.

Salesteams in diverse sectoren gebruiken platforms waar verkopers punten en badges verdienen. Dit bevordert de communicatie tussen teamleden en verhoogt de productiviteit, wat leidt tot een competitiever en gemotiveerder team.

In de gezondheidszorg motiveren gezondheidsapps gebruikers met dagelijkse doelen en beloningen om hun dieet en fysieke activiteit bij te houden. Dit helpt om gezonde gewoonten te bevorderen en ondersteunt gebruikers bij het bereiken van hun gezondheidsdoelen.

Voor klantbetrokkenheid gebruiken loyaliteitsprogramma’s punten en beloningen om klantloyaliteit en herhaalaankopen te stimuleren. Dit zorgt voor een sterkere connectie tussen de fysieke wereld en digitale oplossingen.

Maatwerktrainingen voor organisaties

Wil je meerdere medewerkers een gamification-training laten volgen? Kies dan voor een maatwerktraining van Capgemini Academy. Deze training wordt afgestemd op het aantal deelnemers en de leerdoelen van je team. De locatie, duur en datum van de training worden in overleg bepaald.

Neem gerust contact op voor de mogelijkheden.

Twee collega's communiceren met elkaar

Trainingskalender

Bekijk hier alle groepstrainingen. Leer je waar en wanneer het jou uitkomt. Klassikaal, online of een mix hiervan. Uit een totaal aanbod van maar liefst 300 trainingen – verdeeld over de portfolio’s Tech, Methoden en Personal Skills – kun jij naar keuze een training volgen die aansluit op jouw leerdoelen en ambities.