Service Design (NL)
De training staat niet gepland in ons open rooster. Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.
"*" geeft vereiste velden aan
Wat is Service Design
Contents
– In de training Service Design nemen we je mee van strategisch ontwerp, ‘waarom en wat te bouwen’, via data collectie, ideation en prototyping tot gedetailleerd ontwerp, ‘hoe het te bouwen’.
– Je creëert een empathy map, interviewt gebruikers en verzamelt gebruikersbehoeften. Met behulp van de verzamelde feedback ontwikkel je diensten die waarde toevoegen en nieuwe proposities creëren.
– Je leert over:
– De kracht van Design Thinking in combinatie met Service Design methoden;
– Design Thinking – Basis: vindt de kern van het probleem, los van de oplossing;
– De achtergrond van Service Design en het gebruik van de verschillende methoden, sjablonen en hulpmiddelen;
– De verschillende fasen van het ontwerpproces;
– Onderzoek, empathy map, interviewtechnieken en prototyping;
– Wanneer een Design Sprint te gebruiken en hoe deze op te zetten;
– Teamsamenwerking creëren en stakeholders betrekken;
– Wat er verder nodig is om services en producten binnen je organisatie te verbeteren.
Voor wie is Service Design
De training is geschikt voor iedereen die betrokken is bij productontwerp, meer wil weten over het verhogen van de waarde voor gebruikers via de Design Thinking filosofie, die veel verschillende Service Design-technieken wil leren toepassen en inzicht krijgen in wanneer deze bruikbaar zijn. Te denken valt bijvoorbeeld aan:
- Product owners;
- Product managers;
- (Business) analisten;
- (Startende) UX’ers;
- Ontwikkelaars.
Voorvereisten
Bekend met Design Thinking door het volgen van deze training vanuit Capgemini Academy en/of bekend met de methodes: interviewen, empathy mapping, define stap en ideation methoden.
Tijdens deze training heb je een laptop nodig met toegang tot internet.
Doelstellingen
Na deze training:
- Ken je de kracht van Design Thinking in combinatie met de Service Design methoden;
- Herken je de verschillende fasen van het ontwerpproces en de relatie met andere methoden, zoals Agile;
- Gebruik je, afhankelijk van de situatie, de beste methoden, sjablonen en technieken;
- Kun je je organisatie meenemen in deze manier van werken.
De training Service Design is actief en interactief opgezet met veel oefeningen. Daardoor kun je het geleerde na afloop direct in je eigen praktijk toepassen.
Klassikaal, online, blended en incompany
Bij Capgemini Academy leer je op een manier die bij jou past. Klassikaal, online of liever een combinatie (blended)? De meeste trainingen kun je ook incompany volgen: binnen je eigen organisatie. Om het leren nog leuker en effectiever te maken, gebruiken we verschillende tools. Denk aan video’s, games, quizzen, webinars en praktijkcases. En met vragen kun je altijd terecht bij jouw trainer.
Incompany trainingen
Een incompany training biedt verschillende voordelen:
- Je bepaalt zelf de locatie.
- Je volgt de training met collega’s, zodat deze altijd aansluit op jouw praktijk.
- De trainer sluit aan bij jouw organisatie in uitleg, voorbeelden en opdrachten.
- In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen.
Vraag nu meer informatie of een offerte aan.