Twee collega's hebben een fysieke meeting op kantoor
 2.150,00 excl. BTW Geen extra kosten

Deze training biedt je de praktische vaardigheden die nodig zijn om een 'leren en verbeteren' IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting

ITIL training organzation logo
Gesproken taal
Engels
Taal materiaal
Engels
Dagdelen
3
IT Service Management & BIM

ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve (EN)

De training staat niet gepland in ons open rooster. Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Hidden
Hidden

Wat is ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve

Deze training biedt je de praktische vaardigheden die nodig zijn om een ‘leren en verbeteren’ IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting.

De module behandelt de invloed en impact van Agile en Lean manieren van werken, en hoe ze kunnen worden benut in het voordeel van een organisatie.

Na de training ken je een praktische en strategische methode voor het plannen en leveren van voortdurende verbetering met de nodige wendbaarheid.

Bij deze training is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.

De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren.

Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.

Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examens

ITIL® is a (registered) Trade Mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS. All rights reserved.


Voor wie is ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve

ITIL 4 Strategist Direct, Plan and Improve is gericht op managers van alle niveaus die betrokken zijn bij het vormgeven van richting en strategie of het ontwikkelen van een continu verbeterend team. De training bestrijkt zowel praktische als strategische elementen.


Voorvereisten

ITIL 4 Foundation


Doelstellingen

Begrijp de verschillen tussen de volgende sleutelconcepten:

  • Visie en missie
  • Strategie, tactiek en operaties
  • Governance, compliance en management
  • Beleid, controles en richtlijnen
  • Bepaal de management scope en daarbinnen:
  • Weet hoe je doelstellingen en vereisten moet opbouwen
  • Weet hoe effectief beleid, controles en richtlijnen moeten worden gedefinieerd
  • Weet hoe de beslissingsautoriteit op het juiste niveau moet worden geplaatst
  • Begrijp de rol van risico en risicobeheer in DPI
  • Begrijp hoe governance DPI beïnvloedt
  • Weet hoe je ervoor kunt zorgen dat de controles voldoende, maar niet buitensporig zijn
  • Weet hoe u het ITIL-model voor voortdurende verbetering kunt gebruiken om het servicewaarde-systeem of een deel van de SVS te verbeteren
  • Weet hoe u beoordelingsdoelstellingen, output, vereisten en criteria kunt identificeren
  • Weet hoe je een geschikte beoordelingsmethode voor een bepaalde situatie kunt selecteren
  • Weet hoe u gewenste resultaten van een verbetering kunt definiëren en prioriteren
  • Weet hoe je een business case moet bouwen, rechtvaardigen en bepleiten

Weet hoe te handelen:

  • verbeteringen reviewen
  • analyse van geleerde lessen
  • Weet hoe je continue verbetering kunt insluiten op alle niveaus van de SVS
  • Begrijp de aard, reikwijdte en potentiële voordelen van organisatiemanagement
  • Weet hoe u de belangrijkste principes en methoden van Communicatie & OCM kunt gebruiken:
  • Identificeer en beheer verschillende soorten belanghebbenden
  • Effectief communiceren met en invloed uitoefenen op anderen
  • Stel effectieve feedbackkanalen in
  • Weet hoe u effectieve interfaces in de waardeketen tot stand kunt brengen
  • Weet hoe u indicatoren en statistieken definieert om doelstellingen te ondersteunen
  • Begrijp de verschillen tussen waardestromen en werkwijzen en hoe deze verschillen richting, planning en verbetering beïnvloeden
  • Weet hoe u de juiste methoden selecteert en gebruikt en technieken om waardestromen te sturen, plannen en verbeteren en praktijken.
  • Aanpak van de 4 dimensies
  • Toepassing van de leidende principes
  • Waardestroomtoewijzing
  • Optimalisatie van workflow
  • Verspilling tegengaam
  • Feedback inbedden en gebruiken

Examen Informatie

  • Duur examen: 90 min
  • % extra tijd indien niet in moedertaal: 25%
  • Aantal examenvragen: 40
  • Minimaal aantal goed te beantwoorden: 28
  • Examen stijl: Multiple choice
  • Open Boek: Nee

ITIL® is a (registered) Trade Mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS. All rights reserved.


Examen informatie

Examen Informatie:

Bij deze training is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.

De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren.

Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.

Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examens

  • Duur examen: 90 min
  • % extra tijd indien niet in moedertaal: 25%
  • Aantal examenvragen: 40
  • Minimaal aantal goed te beantwoorden: 28
  • Examen stijl: Multiple choice
  • Open Boek: Nee

Examengarantie:

Wij hebben alle vertrouwen in de kwaliteit van onze trainingen. Daarom geven we examen garantie als je deze training in ons open rooster volgt. Dat betekent dat je gratis de training nogmaals kunt volgen én je krijgt een gratis examenvoucher als je het examen de eerste keer niet haalt.

Hiervoor zijn de volgende voorwaarden van toepassing:

  • Je bent de hele training aanwezig geweest
  • Je hebt het eerste examen binnen 2 maanden na de training afgelegd
  • Tussen je initiële training en de gratis training zit maximaal 1 jaar.


Klassikaal, online, blended en incompany

Bij Capgemini Academy leer je op een manier die bij jou past. Klassikaal, online of liever een combinatie (blended)? De meeste trainingen kun je ook incompany volgen: binnen je eigen organisatie. Om het leren nog leuker en effectiever te maken, gebruiken we verschillende tools. Denk aan video’s, games, quizzen, webinars en praktijkcases. En met vragen kun je altijd terecht bij jouw trainer. 

Sfeerbeeld buiten met man in bordeaux overhemd

Incompany trainingen

Een incompany training biedt verschillende voordelen:

  • Je bepaalt zelf de locatie.
  • Je volgt de training met collega’s, zodat deze altijd aansluit op jouw praktijk.
  • De trainer sluit aan bij jouw organisatie in uitleg, voorbeelden en opdrachten.
  • In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen.

Vraag nu meer informatie of een offerte aan.

Waarom Capgemini Academy?

  • checkmark wit
    Onderdeel van één van de grootste, meest innovatieve IT-dienstverleners wereldwijd.
  • checkmark wit
    Groot trainingsaanbod: zowel volledig online als klassikaal beschikbaar.
  • checkmark wit
    De meeste trainingen zijn inclusief certificering en examen.
  • checkmark wit
    Trainers met passie, didactische vaardigheden en een flinke dosis praktijkervaring als IT-professional.
  • checkmark wit
    Onze cursisten beoordelen onze trainingen gemiddeld met een 8,8.