Twee collega's hebben een fysieke meeting op kantoor
 400,00 excl. BTW Geen extra kosten

Na het volgen van deze training leg je op een bewuste manier contact met bijvoorbeeld je collega, klant of opdrachtgever.

Gesproken taal
Nederlands
Taal materiaal
Nederlands
Dagdelen
0.5
Persoonlijke ontwikkeling & leiderschap

Empathisch Luisteren (NL)

Wo 27 November 2024 09:00 - 12:30 Locatie: Utrecht
Trainer: Jan Kemps
€400,- Inschrijven
Di 17 December 2024 09:00 - 12:30 Locatie: Utrecht
Trainer: Vivian Capel
€400,- Inschrijven
Ma 23 December 2024 13:00 - 16:30 Locatie: Online
Trainer: Jan Kemps
€400,- Inschrijven
Di 14 Januari 2025 13:00 - 16:30 Locatie: Utrecht
Trainer: Vivian Capel
€400,- Inschrijven
Ma 20 Januari 2025 09:00 - 12:30 Locatie: Utrecht
Trainer: Cas van der Ven
€400,- Inschrijven
Ma 10 Februari 2025 09:00 - 12:30 Locatie: Utrecht
Trainer: Jan Kemps
€400,- Inschrijven
Ma 24 Februari 2025 09:00 - 12:30 Locatie: Online
Trainer: Vivian Capel
€400,- Inschrijven

Wat is Empathisch Luisteren

Contents

– Je kunt natuurlijk luisteren – dat doe je al je hele leven. Maar empathisch luisteren? Je verplaatsen in de ander en zijn subjectieve ervaring begrijpen, doe je dat ook?

– Door empathisch te luisteren maak je verbinding en geef je een gesprek diepgang. Je past technieken toe die je gesprekspartner uitnodigen om te vertellen. Op die manier leer je zijn denkwijze begrijpen. Dat maakt het mogelijk om je woorden zo te kiezen, dat je aanhaakt bij de wereld van de ander.

– In deze training maak je kennis met het basis communicatiemodel van Shannon & Weaver. Daarnaast leer je luistertechnieken in te zetten, zoals chunken. Je oefent veel en krijgt feedback op je manier van luisteren. Wat je in deze training leert, vormt de basis voor alle andere Academy trainingen waar communicatie centraal staat (zoals Consultancy Skills of Coachen de Aanpak).


Voor wie is Empathisch Luisteren

Deze training is bedoeld voor iedereen die zich de basistechnieken voor het voeren van een gesprek eigen wil maken.

De training is zowel geschikt voor de beginnende professional als voor de meer ervaren professional die zijn vaardigheden verder wil aanscherpen. Van consultant tot leidinggevende tot verkoper – zodra je in gesprek met een ander bent, is empathisch luisteren belangrijk.


Voorvereisten

Geen.


Doelstellingen

Na het volgen van deze training leg je op een bewuste manier contact met bijvoorbeeld je collega, klant of opdrachtgever. Je begrijpt de belangrijkste aspecten van communicatie en past luistertechnieken toe. Je weet hoe je in een gesprek kunt afstemmen op de denkwereld van de ander.


Klassikaal, online, blended en incompany

Bij Capgemini Academy leer je op een manier die bij jou past. Klassikaal, online of liever een combinatie (blended)? De meeste trainingen kun je ook incompany volgen: binnen je eigen organisatie. Om het leren nog leuker en effectiever te maken, gebruiken we verschillende tools. Denk aan video’s, games, quizzen, webinars en praktijkcases. En met vragen kun je altijd terecht bij jouw trainer. 

Sfeerbeeld buiten met man in bordeaux overhemd

Incompany trainingen

Een incompany training biedt verschillende voordelen:

  • Je bepaalt zelf de locatie.
  • Je volgt de training met collega’s, zodat deze altijd aansluit op jouw praktijk.
  • De trainer sluit aan bij jouw organisatie in uitleg, voorbeelden en opdrachten.
  • In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen.

Vraag nu meer informatie of een offerte aan.

Waarom Capgemini Academy?

  • checkmark wit
    Onderdeel van één van de grootste, meest innovatieve IT-dienstverleners wereldwijd.
  • checkmark wit
    Groot trainingsaanbod: zowel volledig online als klassikaal beschikbaar.
  • checkmark wit
    De meeste trainingen zijn inclusief certificering en examen.
  • checkmark wit
    Trainers met passie, didactische vaardigheden en een flinke dosis praktijkervaring als IT-professional.
  • checkmark wit
    Onze cursisten beoordelen onze trainingen gemiddeld met een 8,8.