Empathisch luisteren (EN)
De training staat niet gepland in ons open rooster. Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.
"*" geeft vereiste velden aan
Wat is Empathisch luisteren
Je kunt natuurlijk luisteren – dat doe je al je hele leven. Maar empathisch luisteren? Je verplaatsen in de ander en zijn subjectieve ervaring begrijpen, doe je dat ook?
Door empathisch te luisteren maak je verbinding en geef je een gesprek diepgang. Je past technieken toe die je gesprekspartner uitnodigen om te vertellen. Op die manier leer je zijn denkwijze begrijpen. Dat maakt het mogelijk om je woorden zo te kiezen, dat je aanhaakt bij de wereld van de ander.
In deze training maak je kennis met het basis communicatiemodel van Shannon & Weaver. Daarnaast leer je luistertechnieken in te zetten, zoals chunken. Je oefent veel en krijgt feedback op je manier van luisteren. Wat je in deze training leert, vormt de basis voor alle andere Academy trainingen waar communicatie centraal staat (zoals Consultancy Skills of Coachen de Aanpak).
Voor wie is Empathisch luisteren
Deze training is bedoeld voor iedereen die zich de basistechnieken voor het voeren van een gesprek eigen wil maken.
De training is zowel geschikt voor de beginnende professional als voor de meer ervaren professional die zijn vaardigheden verder wil aanscherpen. Van consultant tot leidinggevende tot verkoper – zodra je in gesprek met een ander bent, is empathisch luisteren belangrijk.
Voorvereisten
Geen.
Doelstellingen
Na het volgen van deze training leg je op een bewuste manier contact met bijvoorbeeld je collega, klant of opdrachtgever. Je begrijpt de belangrijkste aspecten van communicatie en past luistertechnieken toe. Je weet hoe je in een gesprek kunt afstemmen op de denkwereld van de ander.
Klassikaal, online, blended en incompany
Bij Capgemini Academy leer je op een manier die bij jou past. Klassikaal, online of liever een combinatie (blended)? De meeste trainingen kun je ook incompany volgen: binnen je eigen organisatie. Om het leren nog leuker en effectiever te maken, gebruiken we verschillende tools. Denk aan video’s, games, quizzen, webinars en praktijkcases. En met vragen kun je altijd terecht bij jouw trainer.
Incompany trainingen
Een incompany training biedt verschillende voordelen:
- Je bepaalt zelf de locatie.
- Je volgt de training met collega’s, zodat deze altijd aansluit op jouw praktijk.
- De trainer sluit aan bij jouw organisatie in uitleg, voorbeelden en opdrachten.
- In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen.
Vraag nu meer informatie of een offerte aan.