Twee collega's hebben een fysieke meeting op kantoor
 800,00 excl. BTW Geen extra kosten

In deze training leer je hoe je een klantreis ontwerpt. Door te focussen op nieuwe contactpunten, verbetert het inzicht in de klantbehoefte en vergroot je de kans op een positieve gebruikerservaring.

Gesproken taal
Nederlands
Taal materiaal
Engels
Dagdelen
1
Digital & Transformation

Customer Journey Design (NL)

Ma 13 Januari 2025 09:00 - 16:30 Locatie: Utrecht
Trainer: Eva Kruijswijk
€800,- Inschrijven

Wat is Customer Journey Design

Contents

– Organisaties realiseren zich steeds meer dat het niet alleen om het ‘moment van afrekenen’ gaat, maar om gedurende de gehele klantreis, vanaf het eerste tot het laatste contactmoment, een positieve gebruikerservaring te bereiken.

– In de training Customer Journey Design leer je zelf klantreizen ontwerpen. Je (her)ontdekt touchpoints en ontdekt waar voor de klant nieuwe B2B en/of B2C kansen liggen.

– Customer Journey Design biedt je een daarbij een aanpak die meerdere methoden en technieken combineert en je inzicht geeft in hoe de nieuwe diensten zo goed mogelijk te ontwikkelen voor gebruik met meerdere media en kanalen.

– Je leert o.a. het gebruik van:

– Klantreis, fases en contactmomenten;

– Empathy map;

– Gebruikersinterviews;

– User stories;

– Data en GAP analyse.

– Daarmee kun je een nieuwe basis leggen voor de klantcontact-strategie en merk/product loyaliteit.


Voor wie is Customer Journey Design

De training is interessant voor iedereen die wil leren op een creatievere manier te kijken naar de klantervaring en hoe met dat nieuwe inzicht de ontwikkeling van nieuwe of verbeterde producten/services beter vorm te geven.

Te denken valt vooral aan rollen als bijvoorbeeld:

  • Business analisten;
  • Product Owners en product managers;
  • Software of sales consultants.

Deze manier van denken en werken kan ook nuttig zijn voor UX’ers en Beheerders.


Voorvereisten

Tijdens deze training heb je een laptop nodig met toegang tot internet.


Doelstellingen

Na deze training ben je in staat om:

  • Customer Journey Design te plaatsen in de juiste context (zowel qua IT, als niet-IT omgeving);
  • Customer Journey Design te gebruiken om de totaal ervaring van de klant met een product / service te verbeteren;
  • Verschillende processen en tools voor het analyseren van de klantreis en gebruikersverwachtingen toe te passen.


Klassikaal, online, blended en incompany

Bij Capgemini Academy leer je op een manier die bij jou past. Klassikaal, online of liever een combinatie (blended)? De meeste trainingen kun je ook incompany volgen: binnen je eigen organisatie. Om het leren nog leuker en effectiever te maken, gebruiken we verschillende tools. Denk aan video’s, games, quizzen, webinars en praktijkcases. En met vragen kun je altijd terecht bij jouw trainer. 

Sfeerbeeld buiten met man in bordeaux overhemd

Incompany trainingen

Een incompany training biedt verschillende voordelen:

  • Je bepaalt zelf de locatie.
  • Je volgt de training met collega’s, zodat deze altijd aansluit op jouw praktijk.
  • De trainer sluit aan bij jouw organisatie in uitleg, voorbeelden en opdrachten.
  • In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen.

Vraag nu meer informatie of een offerte aan.

Waarom Capgemini Academy?

  • checkmark wit
    Onderdeel van één van de grootste, meest innovatieve IT-dienstverleners wereldwijd.
  • checkmark wit
    Groot trainingsaanbod: zowel volledig online als klassikaal beschikbaar.
  • checkmark wit
    De meeste trainingen zijn inclusief certificering en examen.
  • checkmark wit
    Trainers met passie, didactische vaardigheden en een flinke dosis praktijkervaring als IT-professional.
  • checkmark wit
    Onze cursisten beoordelen onze trainingen gemiddeld met een 8,8.