Consultancy Skills – Communication (NL)
Dag | Datum | Tijdstip | Locatie | Trainer | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Wo | 04-12-2024 | 09:00 - 16:30 | Utrecht | Cas van der Ven | ||||||
Wo | 11-12-2024 | 09:00 - 16:30 | Utrecht | Cas van der Ven | ||||||
Wo | 18-12-2024 | 09:00 - 12:30 | Utrecht | Cas van der Ven |
Dag | Datum | Tijdstip | Locatie | Trainer | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ma | 06-01-2025 | 09:00 - 16:30 | Utrecht | Mila Bom | ||||||
Ma | 13-01-2025 | 09:00 - 16:30 | Utrecht | Mila Bom | ||||||
Ma | 20-01-2025 | 09:00 - 12:30 | Utrecht | Mila Bom |
Dag | Datum | Tijdstip | Locatie | Trainer | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ma | 03-02-2025 | 09:00 - 16:30 | Utrecht | Vivian Capel | ||||||
Ma | 10-02-2025 | 09:00 - 16:30 | Utrecht | Vivian Capel | ||||||
Ma | 17-02-2025 | 09:00 - 12:30 | Utrecht | Vivian Capel |
Wat is Consultancy Skills – Communication
Contents
– Als professional moet je in staat zijn om goed samen te werken met mensen in en buiten je eigen organisatie, die sterk kunnen verschillen qua karakter, sociaal-culturele achtergrond en vak. Een professional communiceert met vakgenoten, managers (hiërarchische ongelijkheid) en medewerkers vanuit verschillende afdelingen en lagen van organisaties en met verschillende intenties: van informatie halen, het doorgeven van kennis en inzichten tot het uitbrengen van een advies.
– Om communicatie constructief te krijgen en te houden is inzicht in de manier van communiceren en de daarbij toepasbare technieken noodzakelijk. In de training ‘Consultancy Skills – Communiceren’ worden communicatietechnieken besproken en geoefend, voortbouwend op de training ‘Empathisch luisteren’. Inzicht in de eigen communicatiestijl en weten hoe deze af te stemmen op de ander is een rode draad door de training.
– Na afloop van de training is de professional vertrouwd met de meest gangbare theorieën rondom communicatie en is hij in staat op basis daarvan zijn/haar eigen communicatiestijl te optimaliseren. Het ultieme doel is om rekening houdend met je eigen communicatiestijl in staat te zijn de verbinding met de ander aan te gaan om op basis daarvan met de ander te kunnen samenwerken.
Voor wie is Consultancy Skills – Communication
Professionals met minimaal 1 jaar praktijkervaring, die zich willen ontwikkelen in het kunnen schakelen op verschillende personen en situaties om een voor beide partijen zinvolle communicatie tot stand te brengen.
Voorvereisten
Empathisch Luisteren
Doelstellingen
Na afloop van de training is de professional vertrouwd met de meest gangbare theorieën rondom communicatie en is hij in staat om op basis daarvan zijn/haar eigen communicatiestijl te optimaliseren. Het ultieme doel is om, rekening houdend met je eigen communciatiestijl, in staat te zijn de verbindig met de ander aan te gaan om op basis daarvan met de ander te kunnen samenwerken.
Klassikaal, online, blended en incompany
Bij Capgemini Academy leer je op een manier die bij jou past. Klassikaal, online of liever een combinatie (blended)? De meeste trainingen kun je ook incompany volgen: binnen je eigen organisatie. Om het leren nog leuker en effectiever te maken, gebruiken we verschillende tools. Denk aan video’s, games, quizzen, webinars en praktijkcases. En met vragen kun je altijd terecht bij jouw trainer.
Incompany trainingen
Een incompany training biedt verschillende voordelen:
- Je bepaalt zelf de locatie.
- Je volgt de training met collega’s, zodat deze altijd aansluit op jouw praktijk.
- De trainer sluit aan bij jouw organisatie in uitleg, voorbeelden en opdrachten.
- In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen.
Vraag nu meer informatie of een offerte aan.