Consultancy Skills – Adviseren (NL)
Dag | Datum | Tijdstip | Locatie | Trainer | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Di | 07-01-2025 | 09:00 - 12:30 | Utrecht | Wienke Tazelaar | ||||||
Di | 14-01-2025 | 09:00 - 16:30 | Utrecht | Wienke Tazelaar | ||||||
Di | 21-01-2025 | 09:00 - 16:30 | Utrecht | Wienke Tazelaar |
Wat is Consultancy Skills – Adviseren
Contents
– Als professional geef je gevraagd en ongevraagd advies aan de mensen waarvoor of waarmee je werkt. Het is niet gemakkelijk om aan een leek advies te geven vanuit diepgaande materiekennis. Vooral sterk analytisch ingestelde personen vinden het vaak moeilijk om hun inzicht te verkopen aan derden: zij gaan te snel, ze verzanden in details of ze weten niet de juiste toon en houding neer te zetten. Het gevolg is weerstand en irritatie.
– In deze training richten we ons op het succesvol adviseren aan klanten: hoe komt jouw advies over en hoe bereid je je daarop voor? Vertrouwd zijn met adviesvaardigheden helpt je om jouw adviezen daadwerkelijk geaccepteerd te krijgen. Door empathisch luisteren, de context begrijpen en de situatie te analyseren kom je tot verbetervoorstellen. Het geaccepteerd krijgen van een advies is dan de ultieme maatstaf voor het succesvol zijn als adviseur.
– LET OP: het huiswerk kost je 4 tot 8 uur (vooraf en tussentijds).
Voor wie is Consultancy Skills – Adviseren
De training richt zich op professionals die vanuit hun kennis en ervaring advies moeten geven aan managers en medewerkers in de eigen organisatie (interne adviseurs) of, op verzoek, aan managers en medewerkers van andere organisaties.
De training heeft ‘Empathisch Luisteren’, en ‘Gedragspatronen doorzien’ als aanbevolen vooropleiding en is het logische vervolg op ‘Consultancy Skills – Communiceren’ (of een vergelijkbare opleiding).
Voorvereisten
‘Empathisch Luisteren’ en ‘Consultancy Skills – Communicating’ worden sterk aangeraden als vooropleiding; het beheersen van gesprekstechnieken wordt verondersteld. ‘Gedragspatronen doorzien en beïnvloeden’ wordt aanbevolen. Deze training is case-driven waardoor het accent ligt op het experimenteren in oefeningen en het geven en krijgen van feedback. De benodigde theorie wordt aangereikt via een leerplatform en een boek dat in de training besproken wordt.
Minimaal 1 jaar klantervaring is vereist voor deelname.
Doelstellingen
Na afloop van de training is de professional vertrouwd met de theorie en de fasering van een adviestraject en is hij/zij is staat een volwaardig advies te geven, gebaseerd op een analyse en passend op het vraagstuk. Succesvol adviseren betekent dat jouw advies gehoord en geaccepteerd wordt. Daarbij heeft hij/zij de noodzakelijk technieken voor gespreksvoering (interviewen, gespreksbeheersing) toegepast.
Klassikaal, online, blended en incompany
Bij Capgemini Academy leer je op een manier die bij jou past. Klassikaal, online of liever een combinatie (blended)? De meeste trainingen kun je ook incompany volgen: binnen je eigen organisatie. Om het leren nog leuker en effectiever te maken, gebruiken we verschillende tools. Denk aan video’s, games, quizzen, webinars en praktijkcases. En met vragen kun je altijd terecht bij jouw trainer.
Incompany trainingen
Een incompany training biedt verschillende voordelen:
- Je bepaalt zelf de locatie.
- Je volgt de training met collega’s, zodat deze altijd aansluit op jouw praktijk.
- De trainer sluit aan bij jouw organisatie in uitleg, voorbeelden en opdrachten.
- In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen.
Vraag nu meer informatie of een offerte aan.