twee collega's praten met elkaar zittend op bruine stoelen

Veelgestelde vragen (FAQ)

Dagelijks ontvangen wij veel uiteenlopende vragen over onze opleidingen, dienstverlening of gerelateerde onderwerpen. Op deze pagina hebben we de meest voorkomende vragen verzameld, zodat je snel een helder antwoord kunt vinden en weer verder kunt.

Staat je vraag er niet tussen, of heb je aanvullende vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met ons Customer Service Team via telefoonnummer +31 (0) 30 203 0510 of via ons contactformulier. Wil je ons bezoeken? Plan hier je route.

Algemeen

Ben je niet tevreden over een training? Dit kun je aangegeven in het evaluatieformulier. Wij nemen deze dagelijks door. Indien nodig nemen wij contact met jou op.

Heb je een klacht buiten de training om? Neem gerust contact op met ons Customer Service team via ons contactformulier, of bel ons op +31 (0) 30 203 0510. Je kunt ons telefonisch bereiken op maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 16:30 uur.

De trainingen worden gegeven op onze trainingslocatie. Dit is aan het Reykjavikplein 1 te Utrecht. Tenzij anders aangegeven in de uitnodiging.

In principe is er op iedere trainingslocatie ruimte om te parkeren. De exacte regeling van het parkeren verschilt per locatie.

Bij Capgemini Utrecht is er altijd een parkeerplaats voor je gereserveerd. Er is gratis parkeergelegenheid onder het gebouw van Capgemini (ingang Reykjavikstraat). Hier kan je terecht op niveau -1, waar in de punt een speciaal deel is gereserveerd voor cursisten van Capgemini Academy.

Capgemini Academy is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Vanaf Centraal Station Utrecht kun je de trein richting Woerden pakken. Na 4 minuten uitstappen bij Station Utrecht Leidsche Rijn (grenst aan het Reykjavikplein). Vanaf Centraal Station Utrecht kun je ook de bus pakken. Kijk voor meer informatie op www.9292.nl. Indien je een opleiding volgt bij congrescentrum Woudschoten kun je, tegen betaling, ook gebruikmaken van het milieuvriendelijke ‘Ik reis groen’ initiatief. Meer informatie hierover vind je op www.ikreisgroen.nl

Alle op de website genoemde bedragen zijn, tenzij anders vermeld, in principe ‘all-in prijzen’. Je krijgt dus geen financiële verrassingen achteraf. Als je een opleiding volgt welke plaatsvindt tussen 9.00 – 16.00 uur is de lunch inbegrepen. Bij een opleiding die plaatsvindt tussen 13.30 – 21.30 uur is het diner inbegrepen. Bij een avondopleiding (18.30 – 21.30 uur) wordt er voorafgaand geen diner verzorgd.

Je kunt je hier aanmelden voor onze nieuwsbrief. Natuurlijk kun je, je altijd weer eenvoudig afmelden door te klikken op de daarvoor bestemde link onderin onze nieuwsbrief. Door je te abonneren op onze nieuwsbrief blijf je altijd op de hoogte van het laatste opleidingsnieuws, interessante acties en promoties en nieuwe opleidingen die aansluiten op jouw vakgebied en carrière.

Als je dieetwensen hebt, kun je deze aan ons doorgeven, wij doen ons best om daar zo veel mogelijk rekening mee te houden.
Geef deze wensen aan ons door via het contactformulier.

Je kunt bij een reguliere dagopleiding niet direct bij Capgemini Academy een overnachting boeken. Er zijn diverse hotels in de omgeving van onze trainingslocatie, Reykjavikplein 1 te Utrecht.

Examens & Afronding

De examenvoucher zul je van Capgemini Academy ontvangen na afloop van de laatste trainingsdag.

Meer informatie over onze annuleringsvoorwaarden kun je terugvinden in onze algemene voorwaarden. In het geval van een examen is niet mogelijk om de ingeschreven cursist te vervangen door een ander persoon.

Capgemini Academy is een geaccrediteerd opleidingsinstituut, dat geeft ons de mogelijkheid examens af te nemen voor onze trainingsdeelnemers. Bij ons kun je dus alleen examen doen, als je de voorbereidende training ook bij ons gevolgd hebt. Heb je geen training bij ons gevolgd, dan kun je je wenden tot een exameninstituut.

Een laptop/PC moet verbonden zijn met het internet waarbij een bepaalde snelheid is vereist. Er moet ook een webcam aangesloten zijn. Controleer hier of je laptop/PC geschikt is voor een AnyTime AnyPlace examen.

Wij hebben alle vertrouwen in de kwaliteit van onze trainingen. Daarom geven we examen garantie als je deze training in ons open rooster volgt. Dat betekent dat je gratis de training nogmaals kunt volgen én je krijgt een gratis examenvoucher als je het examen de eerste keer niet haalt.

Hiervoor zijn de volgende voorwaarden van toepassing:
• Je bent de hele training aanwezig geweest
• Je hebt het eerste examen binnen 2 maanden na de training afgelegd (2 weken voor scrum.org examens)
• Tussen je initiële training en de gratis training zit maximaal 1 jaar

Indien je het examen bij een extern instituut hebt afgelegd, neem dan contact op met hen. Bijvoorbeeld APMG, PeopleCert of Microsoft. Mogelijk zijn kosten verbonden aan het opnieuw opvragen van je certificaat. Voor de Academy Badge kun je contact opnemen met academy@capgemini.com.

Financieel

Je ontvangt de factuur van de opleiding/training achteraf. Er is een betalingstermijn van 60 dagen.

De factuur zal verstuurd worden aan het opgegeven emailadres. Indien u geen emailadres heeft opgegeven zal de factuur verstuurd worden naar het bij ons bekende postadres.

Meer informatie over onze annuleringsvoorwaarden kun je terugvinden in onze algemene voorwaarden.

Inschrijving

Voor trainingen meld je je aan via de website. Bij groepstrainingen staan de geplande data vermeld. Individuele trainingen worden in overleg met jou gepland op de beschikbare data. Je kunt bij de aanmelding je voorkeursdata aangeven. De individuele trainingen worden verzorgd op maandag, dinsdag en donderdag.

Een groot deel van de opleidingen die je op deze website vindt, is ook volledig in het Engels beschikbaar. Je vindt ons volledige Engelstalige curriculum door bovenaan de pagina op “English” te klikken, in de verschillende kalenders herken je ze aan de Engelse vlag. Naast de standaard open rooster opleidingen die je, in het Nederlands en Engels, terugvindt op deze website, verzorgt Capgemini Academy ook tal van maatwerkopleidingen. Wij stellen onze maatwerkopleidingen volledig in overleg met de klant samen en op aanvraag verzorgen wij ze in diverse talen. De afgelopen jaren hebben wij opleidingen verzorgd in het Nederlands, Engels, Spaans, Duits, Italiaans en Frans.

Na inschrijving op de website ontvang je een mail met daarin de vraag om de training te bevestigen. Wanneer je je aanvraag hebt bevestigd ontvang je binnen 48 uur een bevestigingsmail van ons Customer Services team. Mocht je deze bevestigingsmail niet hebben ontvangen, neem dan contact op met de afdeling Customer Service via +31 (0) 30 203 0510 of csopl.nl@capgemini.com.

Je kunt contact opnemen met ons Customer Service team via +31 (0) 30 203 0510 of csopl.nl@capgemini.com.

We bespreken graag de mogelijkheden met je. Neem hiervoor contact op met ons Customer Service team +31 (0) 30 203 0510 of csopl.nl@capgemini.com.

Ja, dit is mogelijk. Geef de wijziging door via het contactformulier.

Het is mogelijk de opleiding te annuleren. Annulering van je opleiding dient schriftelijk of elektronisch te gebeuren, waarbij het belangrijk is dat de annuleringsdatum de datum is waarop Capgemini Academy je annulering ontvangt. Verplaatsen van een opleiding wordt gezien als een annulering gevolgd door een nieuwe boeking. Voor meer informatie over eventuele kosten verwijzen we je naar onze algemene voorwaarden. Het is ook mogelijk een ingeschreven cursist te vervangen door een ander persoon, indien dit vóór aanvang van de opleiding aan Capgemini Academy is gemeld. Aan een dergelijke vervanging zijn geen kosten verbonden.

Verplaatsen van een Individuele Opleiding: Het is mogelijk, nadat de eerste cursusdag heeft plaatsgevonden, maximaal vijf (5) keer één (1) dag kosteloos verzetten. Voor alle overige dagen die je wilt verzetten, worden kosten in rekening gebracht.

Je kunt telefonisch contact opnemen met ons Customer Service team +31 (0) 30 203 0510. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag vanaf 8.00 uur.

Natuurlijk kijken we graag samen met jou naar een passende oplossing. De mogelijke oplossing hangt af van de opzet van het programma en het type opleiding. Hierbij waarborgen we de hoge kwaliteit van de opleidingen.

Leeromgeving

Je inlognaam is gelijk aan het e-mailadres waarmee je bent ingeschreven. Je kunt een nieuw wachtwoord opvragen door de klikken op ‘Wachtwoord vergeten?’ op de login pagina van onze leeromgeving https://myacademy.capgemini.com/.

Neem contact op met academy@capgemini.com

Capgemini Academy heeft een digitale leeromgeving ingericht, waar je bijvoorbeeld trainingsmateriaal kunt downloaden en noodzakelijke boeken kunt bestellen.

Na het afronden van een opleiding heb je nog een maand toegang tot de elektronische leeromgeving. Afgeronde trainingen vind je terug onder de menu link ‘Mijn trainingsarchief’. Wanneer de documenten hier ook niet terug te vinden zijn kun je contact opnemen met academy@capgemini.com

Wijzigingen in je persoonlijke gegevens kun je doorgeven via ons contactformulier.

Studiemateriaal

Het studiemateriaal is inbegrepen bij de prijs, inclusief eventuele boeken. Voor een aantal opleidingen moet er een boek besteld worden via de elektronische leeromgeving. De instructie hiervoor staat vermeld in de bibliotheek van de elektronische leeromgeving.

De toegang tot de elektronische leeromgeving wordt twee weken voor aanvang van de training verstrekt. Hier zijn alle benodigde materialen voor de cursus te vinden. Wij raden aan de documenten vooraf te downloaden en op te slaan op je laptop.

Dat is per opleiding verschillend. Indien voorbereiding is vereist kun je dit terugvinden in de uitnodigingse-mail die naar jou verstuurd is.

Het studieboek kan kosteloos besteld worden vanuit de elektronische leeromgeving. Klik hiervoor op de knop ‘Starten’ onder de betreffende training.

Probeer het boek nogmaals te bestellen via een andere internet browser, zoals Firefox of Google Chrome. Mocht dit niet werken neem dan contact op met academy@capgemini.com.

Alle documenten zullen worden gedeeld in de elektronische leeromgeving, ook eventuele presentaties.