Portretfoto vrouw met krullen

Wil je iets bereiken? Dan moet je daar de volle 100% voor gaan!

‘Collega’s van Capgemini kennen mij als accountmanager bij Capgemini Academy’, vertelt Noah Petersen enthousiast. De 30-jarige accountmanager is al na een jaar gepromoveerd tot Senior Consultant. Noah laat ons zien hoe gedrevenheid en het vermogen tot samenwerken tot mooie resultaten leiden. En tot snelle groei!

Wie is Noah Petersen?

‘Ik ben een échte Utrechter en woon vlak bij kantoor, vijf minuten fietsen. Buiten het werk om ben ik met mijn vrienden te vinden op het voetbalveld, doe ik aan padel of draai ik een plaatje. Eenmaal op kantoor ben ik als accountmanager de contactpersoon voor onze klanten wanneer het gaat om trainingen of vraagstukken op het gebied van medewerkersontwikkeling.’

‘Onder mijn werkzaamheden valt het positioneren van Capgemini Academy. Vaak in een Teams-meeting of in een telefoongesprek met mijn klant, maar ik haal toch de meeste energie uit fysieke afspraken. Dan krijg je sneller een klik en merk je dat er vertrouwen is in onze deskundigheid.  

Ik weet natuurlijk niet alles: we bieden 300 trainingen aan op een flink aantal gebieden. Dus voor inhoudelijk advies schakel ik experts in. Bijvoorbeeld één van de trainers, learning consultants of de digital consultants.’

‘Nog niet iedereen kent Capgemini Academy. Dat is jammer, want wij kunnen ieder individu helpen ontwikkelen tot IT-professional. Middels onze trainingen, digitale leeroplossingen op maat en advies over duurzame inzetbaarheid halen we de maximale potentie uit individuen en organisaties. Voor ieder bieden wij een oplossing waarbij talent continu wordt ontwikkeld en medewerkers relevant blijven met de juiste personal skills en ICT-vaardigheden!’

Portretfoto medewerker Capgemini Academy

Liever een grote of kleine organisatie als klant?

‘Grote organisaties een stap verder helpen, daar zijn wij echt een belangrijke factor in. Doordat wij schitterende programma’s op maat maken, zetten wij een transformatie in gang. Het is soms een uitdaging om een volledig beeld van de situatie te krijgen bij grote organisaties. Voor ons is het belangrijk om te begrijpen waar de uitdagingen liggen in de organisatie, zodat wij het programma op maat kunnen maken. We doen dit door eerst de stakeholders in kaart te brengen en vervolgens met iedereen in gesprek te gaan. Ontwikkeling en leren gaat namelijk de hele organisatie aan en niet slechts één persoon.’

Waarde voor de klant

Klanten mogen met ieder type vraagstuk aankloppen. ‘Klanten kunnen bij mij terecht met al hun vragen omtrent learning en development, in de breedste zin van het woord. Het hoeft geen concrete vraag te zijn, het kunnen ook conceptuele vraagstukken zijn. Samen met onze experts ga ik aan de slag om het vraagstuk verder uit te diepen. Ik heb zeker niet het antwoord op alle vragen, maar binnen de organisatie hebben we (bijna) overal een antwoord op.’ 
‘Wij denken graag mee om tot een passende oplossing te komen.’

Ik merk dat samenwerken en kennisdelen gemakkelijk gaat binnen de Academy en binnen het grotere Capgemini. Dat biedt toegevoegde waarde voor onze klanten. Het is erg stimulerend om zo samen te werken. Soms is het even zoeken naar de juiste persoon. Zolang je in je achterhoofd houdt dat er bij Capgemini altijd een collega te vinden is die je kan helpen met een specifiek vraagstuk.’

Tip: leer over alles een beetje

De eerste maanden bij Capgemini Academy heeft Noah verschillende trainingen gevolgd: ‘Trainingen binnen het Personal Skills domein, maar ook IT-trainingen, e-learnings en kennissessies. Het volgen van een training in verschillende domeinen, is een effectieve en leuke manier om vraagstukken van klanten beter te begrijpen.’

Noah deelt een waardevolle tip, voor het werken in de IT-sector of in consultancy: ‘Ik raad aan om een training te volgen die buiten jouw werkveld ligt. Bijvoorbeeld een awareness training in Agile of Security, waardoor je de basis van een onderwerp begrijpt. De kennis die je opdoet in trainingen, neem je weer mee in contact met klanten en collega’s. Je zult zien dat je de vraagstukken beter kunt plaatsen.’

Ambities? Groeien, groeien, groeien!

‘Mijn ambities binnen Capgemini Academy… We staan nu op een punt om flink door te pakken met onze drie service lines: Learning Advisory, Digital Learning en Training. Maar ook om met ons team te groeien. We zien zo veel mogelijkheden en potentie, die door groei van de salesafdeling van Capgemini Academy met beide handen kunnen worden aangepakt! En daar moeten we voor gaan met z’n allen.’

Ben jij benieuwd naar wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Neem direct contact met ons op.

Terug naar blogarchief