Digital & Transformation
De wereld transformeert Daar zit je dan. Waar je normaal rustig je maaltijd nuttigt, staan nu een…
Lees meer
Je kent ongetwijfeld vele vormen van gaming. Denk aan computergames, klaverjassen of het oplossen van een cryptogram. Bij deze vormen van vermaak, maak je een expliciete keuze om te gaan spelen. Bij gamification ligt dat anders. Gamification zet je in om een ander te beïnvloeden, iets te leren of iets te laten doen. Vaak gebeurt dit zonder dat de gebruiker door heeft dat er game principes worden toegepast. Maar waar wordt gamification nou in toegepast?
Linkedin is een perfect voorbeeld van gamification. Als gebruiker plaats je een post om zichtbaar te worden en likes, shares en comments te ontvangen. Het gebruik van het netwerk draait voornamelijk om de twee game principes ‘social status’ en ‘social pressure’. Deze principes beïnvloeden je en zorgen ervoor dat je (onbewust) gebruik blijft maken van LinkedIn.
Leren hoe je gamification zelf effectief kunt inzetten? Volg dan de training Gamification Foundation.
Of heb je vragen over dit vakgebied of één van onze trainingen? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag!