Portretfoto vrouw met krullen

Cedeo-erkenning opnieuw verlengd!

Wie een opleiding wil volgen, kan gemakkelijk last krijgen van keuzestress. Duizenden aanbieders, tienduizenden opleidingen. Hoe weet je waar je je tijd en geld goed besteedt? Cedeo helpt deze keuze makkelijker te maken. Het is al jaren dé onafhankelijk instantie die de kwaliteit van opleidingsinstituten erkent. Van de door Cedeo benaderde klanten moet minimaal 80% tevreden tot zeer tevreden zijn over de opleidingen. 

Sander Brugmans, directeur Marketing & Sales bij Capgemini Academy is er dan ook trots op dat het certificaat wederom voor twee jaar is verleend.

Portretfoto medewerker Capgemini Academy

De transformatie van Capgemini Academy

Sander vertelt: ‘We hebben ons ontwikkeld van een ‘traditioneel’ opleidingsinstituut tot begeleider van transformatieprocessen. Enkele jaren geleden lag onze focus op het geven van trainingen. Om goed aan te sluiten op de markt, bieden we nu drie samenhangende diensten aan: Learning Advisory, Digital Learning en Training Services. We hebben dus zelf een transformatie doorgemaakt, en extra mooi dat Cedeo stelt dat ons kwaliteitsniveau hoog is gebleven.’

Mensen maken het verschil

Een transformatie heeft vaak als doel om door middel van digitalisering de dienstverlening of productie te verbeteren en te versnellen. Dat vraagt nogal wat van de medewerkers. Zij dragen de transformatie. Door hen op de beste en efficiëntste manier te ondersteunen met onze leerinterventies, helpen we de transformatie van onze klanten sneller en succesvoller te laten verlopen.

[Capgemini biedt maatwerk, dus voor specifieke klanten, en een uitgebreid ‘open rooster’ met meer dan 300 trainingen, waarmee IT’ers hun technische, persoonlijke en leiderschapsvaardigheden kunnen versterken en uitbreiden.]

Betrokken en persoonlijk. Ook bij grote trajecten.

Hoe komt het dat klanten zo positief zijn over het contact dat zij met Capgemini Academy hebben? Sander: ‘Een klant heeft een vast aanspreekpunt. Deze persoon kent de klant goed en heeft een korte lijn naar inhoudelijke experts. Bij maatwerktrajecten, waarin we het ontwikkeltraject voor een klant van a tot z inrichten, bieden we de vorm die het beste past bij de behoefte van de klant. Als we ondersteunen bij een transformatie, duurt onze betrokkenheid vaak lang. We rapporteren ieder kwartaal waarin de klant een rapport met de afspraken, financiële informatie en de tevredenheid van de deelnemers over trainingen en andere interventies ontvangt. Dat is transparant en duidelijk, en we merken dat onze klanten dit belangrijk vinden.’

Ook als individuele cursist mag je rekenen op advies bij het vinden van de juiste training uit ons Open Rooster. De lijnen zijn kort, heb je specifieke inhoudelijke vragen, dan word je teruggebeld door de betreffende expert of trainer die helpt bij het maken van de juiste keuze voor je professionele ontwikkeling. Zo combineren we professionaliteit met een persoonlijke en betrokken klantervaring.

[Cedeo certificeert alleen als tenminste 80% van de respondenten ‘tevreden tot zeer tevreden’ is over de dienstverlening, de samenwerking en de behaalde resultaten.]

Digitalisering blijft mensenwerk

Sander: ‘We zijn erg trots op de erkenning door Cedeo en we werken er ook hard aan. Klanten waarderen dat we echt willen samenwerken. Zij kennen hun eigen organisatie het beste. Wij luisteren goed naar hun specifieke wensen, adviseren en dagen de vanzelfsprekende overtuigingen uit. Als de experts van de klant de krachten bundelen met onze experts, krijg je een krachtig proces dat tot bijzondere resultaten leidt.
De IT kent enorm veel onderwerpen, waar ook nog eens veel beweging en ontwikkeling in zit. Wij hebben het grote voordeel dat we onderdeel zijn van Capgemini met 350.000 medewerkers en uit hun kennis kunnen putten. Eigenlijk kunnen we zeggen dat we voor ieder onderwerp wel een deskundige in huis hebben. Onze eigen Academy medewerkers zorgen dat hun inbreng didactisch verantwoord is.’

Didactisch onderlegde trainers die zelf met twee voeten in de praktijk staan 

Sander: ‘Iedereen die voor ons training geeft, doorloopt een certificeringstraject. Dat bestaat uit praktische vaardigheden en wetenschappelijke inzichten op het gebied van didactiek. Zij krijgen feedback van een ervaren trainer.
Overigens is het onderscheid niet zo zwart-wit, ook onze vaste trainers voeren opdrachten uit in hun vakgebied. Ze willen met beide voeten in de klei staan en hun vakkennis onderhouden.

Sander: ‘We geven onze trainingen online, fysiek, en hybride. Tijdens de eerste lockdown hebben onze trainers razendsnel de trainingen en hun didactiek aangepast. Het heeft onze (internationale) klanten en ons geleerd dat online trainen beter werkt dan verwacht. We kiezen nu samen met onze klanten de beste vorm. Een mooie toevoeging op ons aanbod en voor professionals fijn omdat ze hierdoor flexibel zijn in waar en wanneer ze een training volgen. De evaluaties van cursisten bleven, met deze toevoegingen, onveranderd hoog.

Weer 2 jaar officieel Cedeo gecertificeerd! 

Tijdens het Klanttevredenheidsonderzoek benadert Cedeo deelnemers, (opleidings-)functionarissen en/of opdrachtgevers met een aantal gerichte vragen over hun ervaringen met de onderzochte organisatie. Hoe waarderen zij de samenwerkingsrelatie, de dienstverlening en de prestaties van uw organisatie? Centraal staat daarbij telkens de vraag in hoeverre het instituut erin is geslaagd gewekte verwachtingen en gedane beloften daadwerkelijk waar te maken. Pas bij een hoge mate van tevredenheid onder de ondervraagde referenten over de verschillende stappen in het voor-, uitvoerings-, en natraject én indien het instituut voldoet aan de vereiste basiscriteria rondom kwaliteit, continuïteit en bedrijfsgerichtheid, komt het in aanmerking voor Cedeo-erkenning. Cedeo stelt zich op het standpunt dat voor de aangevraagde erkenning tenminste 80% van de benaderde referenten zich dient uit te spreken in termen van ‘tevreden’ tot ‘zeer tevreden’. 

Ben jij benieuwd naar wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Neem direct contact met ons op.

Terug naar blogarchief