Wat is Customer Journey Design
Contents
– Organisaties realiseren zich steeds meer dat het niet alleen om het ‘moment van afrekenen’ gaat, maar om gedurende de gehele klantreis, vanaf het eerste tot het laatste contactmoment, een positieve gebruikerservaring te bereiken.
– In de training Customer Journey Design leer je zelf klantreizen ontwerpen. Je (her)ontdekt touchpoints en ontdekt waar voor de klant nieuwe B2B en/of B2C kansen liggen.
– Customer Journey Design biedt je een daarbij een aanpak die meerdere methoden en technieken combineert en je inzicht geeft in hoe de nieuwe diensten zo goed mogelijk te ontwikkelen voor gebruik met meerdere media en kanalen.
– Je leert o.a. het gebruik van:
– Klantreis, fases en contactmomenten;
– Empathy map;
– Gebruikersinterviews;
– User stories;
– Data en GAP analyse.
– Daarmee kun je een nieuwe basis leggen voor de klantcontact-strategie en merk/product loyaliteit.
Voor wie is Customer Journey Design
De training is interessant voor iedereen die wil leren op een creatievere manier te kijken naar de klantervaring en hoe met dat nieuwe inzicht de ontwikkeling van nieuwe of verbeterde producten/services beter vorm te geven.
Te denken valt vooral aan rollen als bijvoorbeeld:
- Business analisten;
- Product Owners en product managers;
- Software of sales consultants.
Deze manier van denken en werken kan ook nuttig zijn voor UX’ers en Beheerders.
Voorvereisten
Tijdens deze training heb je een laptop nodig met toegang tot internet.
Doelstellingen
Na deze training ben je in staat om:
- Customer Journey Design te plaatsen in de juiste context (zowel qua IT, als niet-IT omgeving);
- Customer Journey Design te gebruiken om de totaal ervaring van de klant met een product / service te verbeteren;
- Verschillende processen en tools voor het analyseren van de klantreis en gebruikersverwachtingen toe te passen.
Klassikaal, online, blended en incompany
Bij Capgemini Academy leer je op een manier die bij jou past. Klassikaal, online of liever een combinatie (blended)? De meeste trainingen kun je ook incompany volgen: binnen je eigen organisatie. Om het leren nog leuker en effectiever te maken, gebruiken we verschillende tools. Denk aan video’s, games, quizzen, webinars en praktijkcases. En met vragen kun je altijd terecht bij jouw trainer.
Incompany trainingen
Een incompany training biedt verschillende voordelen:
- Je bepaalt zelf de locatie.
- Je volgt de training met collega’s, zodat deze altijd aansluit op jouw praktijk.
- De trainer sluit aan bij jouw organisatie in uitleg, voorbeelden en opdrachten.
- In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen.
Vraag nu meer informatie of een offerte aan.